Provance-i malackaraj,sváb káposztával

Holnap sváb búcsuba megyünk. Eszembe jutott egy régebbi sváb káposzta , ami köretként sült húsok mellé kiváló. Volt egy darab malackaraj a frigóba, amit provance-i fűszerekkel szórtam meg és fürtös paradicsommal, póréhagymával, kapribogyóval,ízesítettem / illetve együtt sütöttem /

Malackaraj,fűszerezve....

Malackaraj,fűszerezve....

Kakukkfüvet,bazsalikomot,babérlevelet,oregánót,koriandert összekevertem és sóval,kevés borssal bedörzsöltem vele a húst, és 1 órára 190 fokra betettem a sütöbe . Fóliát tettem a tetejére,hogy ne égjen meg , hanem puhuljon. A fóliát 40 perc elteltével levettem és a csontról leszedtem szeletekbe. Pirosra sütöttem…még a csonton maradt husi is nagyon guszta lett.

Csontos karaj sülve...

Csontos karaj sülve...

Amikor levettem a fóliát, hozzáraktam a fürtös paradicsomot , a négy felé vágott póréhagymát,és a kapribogyót..

Provanci karaj tepsiben..

Provanci karaj tepsiben..

Amíg sült a malacka,elkészítettem a sváb káposztát. Wokban bacont sütöttem vékony szeletekre vágva. Amikor kisült a zsírjából ,hozzákevertem az édes káposztát kicsit lesózva..

Káposzta bacon-nel...

Káposzta bacon-nel...

A són kívül kevés barna cukorral hintettem meg. Amikor félig megdinsztelődött reszeltem hozzá két egész savanykás almát. Isteni ízek együtt!

Kész a sváb káposzta...

Kész a sváb káposzta...

Már csak a tálalás maradt hátra. Egy szedőkanál káposzta, tetejére egy szelet malackaraj, mellé a paradicsom és kapribogyó. A tepsi szaftját lesütöttem és azzal locsoltam meg a kitálalt ebédünket. Jó étvágyat mindenkinek!

És tálalva!

És tálalva!

Jó étvágyat kívánok!

Jó étvágyat kívánok!

Hozzászólás

Kategória: Gasztro

Hozzászólás